شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۰:۵۷:۰۱مترجم: محمد صادق امینی

تولید نسل جدیدی از لباس‌های ایمنی برای صنعت فراساحل

باشگاه خبری فراساحل: هر چند امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا آمار حوادثی که در دریاها و اقیانوس‌ها روی می‌دهند بشدت کاهش یافته و میزان مرگ و میر افراد در دریا کاهش بسیار چشمگیری در مقایسه با سده گذشته داشته باشد، ولی هنوز هم اتفاقاتی نظیر آتش سوزی، برخورد کشتی با صخره‌، تصادفات دریایی، گرفتاری در طوفان‌های سهمگین، سقوط هلی کوپتر در دریا و ... از خطراتی هستند که جان افراد شاغل در سکوها، شناورها و هلی‌کوپترهای فعال در دریا را تهدید می‌کنند؛ خطراتی که برای فرار از آنها افراد باید به داخل آب پریده و در انتظار رسیدن گروه‌های امدادی بمانند.
به گزارش باشگاه خبری فراساحل، اما از آنجایی که قرارگرفتن در آب دریا برای مدت چند ساعت، آنهم در آب‌های سرد اروپا، به سرعت جان افراد را در معرض مرگ قرار می‌دهد، امروزه تولید نسل جدیدی از لباس‌های ایمنی که بتوانند از جان افراد بهتر در برابر سرمای آب دریا محافظت نماید، بشدت در کانون توجه شرکت‌های تولید کننده لباس‌های ایمنی قرار گرفته است. در همین راستا شرکت نروژی "هلی هانسن" که یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده لباس ایمنی برای شرکت‌های فعال در صنعت فراساحل اروپا می‌باشد، لباس ایمنی جدیدی برای سرنشینان هلی کوپترهایی که اقدام به جابجایی نفرات بر روی سکوها می‌نمایند طراحی و تولید نموده است که از ایمنی و مقاومت بسیار بیشتری برخوردار است.

به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت اینترنتی این شرکت، این لباس که برای پوشیدن در حین پرواز هلیکوپتر بر فراز دریا تولید شده از طراحی منحصر به فرد و ترکیبات خاصی برخوردار است که به تن داشتن آنها شرایط بهتر و ایمن‌تری را برای افراد شاغل در صنعت فراساحل بوجود خواهد آورد. در اطلاعیه مندرج در سایت این شرکت آمده است: در طراحی و ساخت این لباس از مواد ویژه‌ای استفاده شده است که در مجاورت گرمای زیاد، دمای محیط را جذب کرده و مانع از انتقال آن به درون لباس می‌شود. این در حالی است که هنگامی که این لباس به درون آب سرد فرو می‌رود، دمای بدن فردی که لباس را به تن کرده است را حفظ می‌نماید. در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه برخورداری از چنین لباس‌هایی شرایط بهتر و ایمن‌تری را برای افراد شاغل در صنعت فراساحل فراهم می‌نماید، آمده است: این لباس بگونه‌ای طراحی شده است تا هنگامی که افراد در شرایط اضطراری از داخل هلی کوپتر یا سکوهای نفتی به درون آب می‌پرند، علاوه بر اینکه دمای بدن آنها را محفوظ نگاه می‌دارد، فرد را بر روی آب نیز شناور می‌نماید و رنگ آمیزی آن نیز بگونه‌ای می‌باشد که تیم‌های امداد و نجات در بدترین شرایط آب و هوایی و و در تاریکی مطلق نیز می‌توانند آنها را در دریا شناسایی نموده و نسبت به نجات جان آنها اقدام نمایند.



  کد خبر : 696
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مترجم: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :